23.11, 24.11 - Biuro Rekrutacji czynne w godz. 9:00-17:00
Projekt przyszłego rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli nie oznacza dla obecnych nauczycieli utraty kwalifikacji. Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy od dnia 3 sierpnia 2019 roku nauczycielskie studia podyplomowe prowadzi zgodnie z rozporządzeniem, w którym określone zostały nowe standardy kształcenia nauczycieli.
Program studiów jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).
Studia na kierunku Nauczanie Fizyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych mają na celu przygotowanie studentów do nauczania przedmiotu fizyki. Program studiów obejmuje dydaktykę przedmiotu – fizyka, aktywizujące metody nauczania, indywidualizację kształcenia w fizyce, diagnozę, kontrolę i ocenę wyników kształcenia, technologię informacyjną w naukach fizycznych, metodykę nauczania fizyki w szkole podstawowej oraz metodykę nauczania fizyki w szkole ponadpodstawowej. Studenci zdobędą również wiedzę z zakresu podstaw fizyki, elementów astronomii i astrofizyki, organizacji pracowni fizycznej, elektryczności i magnetyzmu, elementów fizyki jądrowej, mechaniki teoretycznej oraz nauczania fizyki przez pokazy i doświadczenia.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia 100% online) to forma kształcenia, która pozwala na zdobycie wykształcenia lub podniesienie kwalifikacji zawodowych przez internet, bez konieczności uczestniczenia w zajęciach stacjonarnych. Oznacza to, że słuchacze mogą uczyć się w dowolnym miejscu, korzystając z platformy e-learningowej, na której znajdują się materiały dydaktyczne, nagrania z zajęć i zadania do wykonania. Studenci mają również możliwość kontaktu z wykładowcami i innymi studentami przez komunikatory.
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Oznacza to, że słuchacze mają możliwość uczestniczenia w zajęciach na terenie uczelni lub przez internet, w zależności od rodzaju zajęć i decyzji władz uczelni. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów na kierunku Nauczanie Fizyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych jest przygotowanie studentów do profesjonalnej pracy jako nauczyciele przedmiotu fizyki. Studia mają na celu rozwinięcie wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki przedmiotu – fizyka, aktywizujących metod nauczania, indywidualizacji kształcenia w fizyce oraz diagnozowania, kontroli i oceny wyników kształcenia. Celem studiów jest również rozwinięcie umiejętności wykorzystania technologii informacyjnych w naukach fizycznych oraz zdobycie solidnej wiedzy z zakresu podstaw fizyki i jej różnych dziedzin.
Studia na kierunku Nauczanie Fizyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych są przeznaczone dla osób zainteresowanych pracą jako nauczyciele przedmiotu fizyki. Adresatami studiów są osoby, które posiadają zainteresowanie fizyką oraz pragną dzielić się tą wiedzą z uczniami. Studia umożliwiają rozwinięcie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć dydaktycznych z fizyki oraz przygotowują do stosowania różnych aktywizujących metod nauczania, indywidualizacji kształcenia oraz diagnozowania wyników kształcenia.
Wykładowcy na kierunku Nauczanie Fizyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych są doświadczonymi nauczycielami, badaczami i specjalistami w dziedzinie fizyki. Posiadają bogate doświadczenie w nauczaniu fizyki oraz w prowadzeniu badań nad zagadnieniami fizycznymi. Ich wiedza i umiejętności umożliwiają skuteczne przekazywanie wiedzy fizycznej, stosowanie aktywizujących metod nauczania, diagnozowanie wyników kształcenia oraz organizowanie eksperymentów i doświadczeń fizycznych.
Absolwent kierunku Nauczanie Fizyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych będzie posiadał wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia zajęć dydaktycznych z fizyki. Będzie potrafił przekazywać podstawowe zagadnienia fizyki, stosować aktywizujące metody nauczania, indywidualizować kształcenie, diagnozować wyniki kształcenia, organizować pracownie fizyczne oraz prowadzić pokazy i doświadczenia. Absolwent będzie także posiadał umiejętności związane z wykorzystaniem technologii informacyjnych w nauce fizyki.
Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy